2013. március 25., hétfő

A Ratkó család (3.bef.r.)

A Csili Helytörténeti Klub Pesterzsébet szervezésében "A Ratkó család" c. előadásról, melyet Várhalmi András úr tartott a Pesterzsébet Újság 2013 március 5-i számában Ilonka Mária újságírónő írt egy igen jó összefoglaló cikket.
A Pesterzsébet Újság példányaihoz nem mindenki tud hozzájutni, főként kerületen kívüliek igen nehezen.  Ezért, hogy  a nem a pesterzsébeti emberek ill. a környékbeli budapesti és dél-pesti érdeklődő szomszédaink is elolvashassák a cikket, a Helytörténeti Klubunk előadásáról az újságtudósítást kirakom blogomban.
Azért, hogy jobban el lehessen olvasni, megjelenik a teljes cikk, valamint a cikk mindkét része külön külön is nagyítható formában.
(bejegy.: Zettvel-Zoltan-kiskiskosutis)

2 megjegyzés:

  1. Ratkó József húga vagyok. A fényképeket, az adatokat, mindent én szolgáltattam Várhalmi András úrnak, amiről ő egy árva szót sem szült erről. Én évtizedekig kutattam az apai és anyai ágat,

    VálaszTörlés
  2. Ratkó József húga vagyok. Részben a család megbízásáből, részben saját elhatározásból évtizedekig kutattam apánk és anyánk családját. Az anyai ágat Orosházán az evangélikus egyháznál, az apai ágat interneten, illetve Esztergomban, Párkányban, a Pesterzsébeti evangélikus templomban (testvéreim anyakönyvét keresve) illetve a Deák téri evangélikus lelkészi hivatalban. Jóska bátyám ugyanis nem Pesterzsébeten, hanem a Szent István Kórházban született, ott is kereszteltette meg édesanyám, mivel aggódott, hogy nehogy kereszteletlenül haljon meg, u.is gyenge újszülött volt. A fényképeket, pár dokumentumot én küldtem el neki e.mailben. Sok időm nem volt ezzel foglalkozni, ezért megadtam neki Babosi László nyíregyházi Ratkó-kutató munkájának hozzáférési lehetőségét is a neten. MINDERRŐL EGYETLEN SZÓT SEM találok az előadásában. EZ NEM KORREKT!!!

    VálaszTörlés