No’hát igen, 1958 óta eltelt 53 év…és mennyi minden megváltozott…
A cikk 1. részében főként a villamosjáratok domináltak, itt a 2. részben inkább főleg a buszjáratokat próbáltam kiemelni. Az 1958-as évek óta is természetesen jelentek meg új villamosjáratok is, ezek közül legfontosabb a 13-as villamos megjelenése volt 1960-1961 táján a Határ úton…
De nyilván más járatok is változtak-fejlődtek, esetenként vissza is fejlődtek.... Jelentős volt viszont az autóbusz járatok változása, ezt a mellékelt térképek alapján tanulmányozhatjuk.
A cikkhez mellékeltem egy a múltkori cikkben megjelent és ahhoz hasonló 1958-as térképet, de felhívom a figyelmet, hogy ez a színes térkép nem ugyanaz a térkép. A korábbi a Zsebkönyv változat térkép, ez viszont helyenként más, ez az ún. nagyalakú hajtogatós Nagy-Budapest 1958-as térkép részlete.
A térképnek azt a részét jelentetem meg, amely a mi környékünket is érinti, tehát Csepel, Pesterzsébet, Dél-Ferencváros és Észak-Kispest is látható rajta. Javaslom, hogy ha valami nem jól látható, érdemes összevetni a múltkori Zsebkönyv változattal, a kettő összehasonlításával feltehetően jobban összevethetők az utcák, villamos és autóbuszjáratok, ill. azonosíthatóak a dolgok.
Bescanneltem az 1958-as BKV járatok Pesterzsébetre vonatkozó BKV térképrészleteit is, hogy azon is tudjuk leellenőrizni-tanulmányozni a járatokat, megállóhelyekkel is összevetve.
Remélem, hogy a két cikkrészlet alapján viszonylag világosabban láthatjuk Pesterzsébetünk és környékének 1958-as állapotát, illetve az azóta történt változásokat.
(bejegy.: Zoltan-kiskiskosutis)
A cikk 1. részében főként a villamosjáratok domináltak, itt a 2. részben inkább főleg a buszjáratokat próbáltam kiemelni. Az 1958-as évek óta is természetesen jelentek meg új villamosjáratok is, ezek közül legfontosabb a 13-as villamos megjelenése volt 1960-1961 táján a Határ úton…
De nyilván más járatok is változtak-fejlődtek, esetenként vissza is fejlődtek.... Jelentős volt viszont az autóbusz járatok változása, ezt a mellékelt térképek alapján tanulmányozhatjuk.
A cikkhez mellékeltem egy a múltkori cikkben megjelent és ahhoz hasonló 1958-as térképet, de felhívom a figyelmet, hogy ez a színes térkép nem ugyanaz a térkép. A korábbi a Zsebkönyv változat térkép, ez viszont helyenként más, ez az ún. nagyalakú hajtogatós Nagy-Budapest 1958-as térkép részlete.
A térképnek azt a részét jelentetem meg, amely a mi környékünket is érinti, tehát Csepel, Pesterzsébet, Dél-Ferencváros és Észak-Kispest is látható rajta. Javaslom, hogy ha valami nem jól látható, érdemes összevetni a múltkori Zsebkönyv változattal, a kettő összehasonlításával feltehetően jobban összevethetők az utcák, villamos és autóbuszjáratok, ill. azonosíthatóak a dolgok.
Bescanneltem az 1958-as BKV járatok Pesterzsébetre vonatkozó BKV térképrészleteit is, hogy azon is tudjuk leellenőrizni-tanulmányozni a járatokat, megállóhelyekkel is összevetve.
Remélem, hogy a két cikkrészlet alapján viszonylag világosabban láthatjuk Pesterzsébetünk és környékének 1958-as állapotát, illetve az azóta történt változásokat.
(bejegy.: Zoltan-kiskiskosutis)
Szép munka, nagyon tetszett.
VálaszTörlésÁtéltem, részese voltam 66-ig ezeknek a változásoknak. Azután csak 2002-ben jártam arra, odafelé villamossal mentem a Gubacsi úton, visszafelé busszal a Soroksárin. A közlekedés nem sokat változott, a környék Erzsébeten annál többet.
Szervusz Zsolt!
VálaszTörlésA környék valóban nagyon sokat változott.
Ahol laktatok Zsolt "annakidején", arrafelé van egy nagyon jó maszek fogászat és szoktam arra autózni ill. elsétálni.
Hát a Ti volt utcátoknak a "sori" felé eső része...hát azt is bizony elképesztően átalakították.
Zsolt, köszönöm kiegészítésedet és hozzászólásodat.
Szia Zoli!
VálaszTörlésHát igen, azok a változások, mivel ritkán utazom buszon vagy villamossal, fogalmam sincs hol kötnék ki, ha valamelyikre felszállnék, a 23-ast kivéve.
Szia Zoli!
VálaszTörlésDe jó, hogy írsz a fogorvosról. Add már meg a telefonszámát. Sejtem hol lehet, legalább nem kellene annyit utazni. Tudod hogy nem szívesen megyek már messzire, itt meg csak felszállnék a 36-osra és azt a pár megállót kibirom még állva is.
Szervusz kedves maria!
VálaszTörlésKöszönöm megjegyzésed, a kért teloszám:
06 20 4723970
Szervusztok!
VálaszTörlésItt egy nagymama.
Mink is a hatvanas években költöztünk el Erzsébetről. Még emlékszem, hogy a Győrfy fémárugyár helyén épült a hanglemezkiadó, ott dolgoztam, a közelben volt Somody bácsi késüzeme. Na ezekről csinálhatnátok képet, szívesen elnosztalgiáznék
Szia szentgyorgyi12!
VálaszTörlésErről (Győrffy-Wolf és Somody)találsz cikket-képet a "Pesterzsébet a Hazám" topic-ban (12388...89...90)és James-nek a Fal-Art blogjában, ezekben a hozzászólásokban vannak linkek-képek.
mint a szivacs úgy szippantom minden betűjét ennek a remek összeállításnak.Meg az első résznek is.A bkv járatok megállókiosztása nagy kincs,még a bkv-nál sincs ilyesmi megőrizve.(ott a meglévő régi járműveket is szétbontanák,ha néhány civilszervezet nem lenne,pár buszt már szétvágtak amiből nincs másik)
VálaszTörlésAkkoriban azért szüntették meg a villamosokat mert a buszok üzemeltetése olcsóbb volt,gyorsabbak és csendesebbek(állítólag,én még nem voltam terv sem :))
tujasofőr ;)
Szia Kispocak-Tujasofőr!
TörlésJól esik, hogy a BKV vonalakkal kapcsolatban a megállóhely kiosztásoknak különösen örülsz.
Én erre a térképgyűjteményemre nagyon vigyáztam, még szegény Nagyapám vette 58-ban.
A történet az volt, hogy az unokájának-nekem olyan térképet akart venni, hogyha bent Pesten járok majd középiskolába, meg össze-vissza, akkor ne legyen gondom a villamos és busz megállókkal...vigyáztam is rá, sokszor az iskolatáskámban is hordtam...
Vigyáztam is erre a térképre mind a mai napig...